Žádná databáze nemá 100 % aktivních čtenářů

Ať už se jedná o newslettery, Youtube a Facebook odběratele, RSS odběry a další, neexistuje databáze která by nabídla 100 % aktivních uživatelů. Hodně se mě klienti ptají, co mají špatně například ve svém newsletteru, že čtenost nepřesáhne 25 %. Špatně v newsletteru nemusí být nic, za vše může špatná a neaktuální databáze.

 

 

 

Řešení je přitom jednoduché. Pravidelně se o databáze starejte a aktualizujte je. Řešte uživatele, kteří si za celou dobu odesílání kampaní newsletter nikdy nepřečetli. Sbírat další a další zájemce o zaslání newsletteru jenom nestačí.

Klasický příklad jak funguje běžná firma, která rozesílá newslettery. Většinou firmy mají databázi o vysokém počtu odběratelů, kterou aktualizují o nové kontakty. Někdy se jedná i o počty kolem 50-100 000 kontaktů, přesto tato firma nepřesáhne 16 % otevření newsletteru. Je to hlavně proto, že většina kontaktů je již dávno neaktivní.

Ve všech databázích je potřeba po prvním odeslání řešit kolik mailů bylo doručeno. Pak řešit tzv. Hard Bounces a Soft Bounces nedoručení mailu. Zatímco hard je většinou chybná adresa, soft bounces může většinou znamenat pouze plnou schránku. Logickým krokem je tedy zbavit se z databáze všech Hard Bounces mailů.
Většina ON-Line rozesílačů newsletterů ukazuje i statistiky, které e-maily jsou aktivní a které nikoli tzv. rating. K čemu budu nechávat v databázi 8500 mailů, které si za 10 čísel newsletteru nikdo ani jednou neotevřel? pryč s těmito maily. To je třetí krok na optimalizaci databáze.

Teprve po těchto krocích má cenu řešit, jestli čtenost newsletteru neovlivňuje obsah newsletteru a chybné uvedení předmětu newsletteru. Ano je pravda, že když uvidím mail který má nudný titulek, asi na něj kliknu méně, než na název, který budí zvědavost, otázku, nebo mě nutí kliknout. Není řešením název předmětu “klikni na mail nebo zemřeš” protože kliknutí na takový mail bude možná vysoké, ale stejně tak i číslo okamžitého zavření a nulového přečtení.

Když bych to na závěr sepsal bodově, tak pro perfektní fungování celé newsletterové kampaně jsou důležité tyto věci.

1. Perfektně optimalizovaná databáze
2. Poutavý titulek newsletteru
3. Spávné načasování rozeslání newsletteru (úterý 9.00 vyzkoušeno 🙂
5. Důraz na přehlednost newsletteru a nepřeplácanost grafiky
6. Nepřehánět frekvenci rozesílání newsletteru
7. Vypracovávat kompletní statistiky v závislosti na času odeslání, názvu a obsahu

Mohu vás uklidnit, že ani ty nejnovější databáze nemají 100 % čtenost, když jsou nové, neoptimalizované. Po krocích, které jsme si napsali výše se dostat na krásných 40-60 % klidně můžete a ve statistikách se to bude líbit jak vám, tak vašemu klientovi pro který newsletter děláte. Chce to ale věnovat databázím stejnou prioritu jako například grafice a obsahu celého newsletteru.

e-newsletter.cz (1253)

Write a Comment

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *