Jak správně na e-mail marketing

email-marketingNení to dávno, co se říkalo o e-mail marketingu, že je u konce. Vzestup sociálních médií a mobilních zařízení, ho na nějaký čas trošku odsunul do pozadí, ale dnes má e-mail marketing na trhu stále nenahraditelnou pozici …

 
 
 
 
 
Ale, jak se říká, zpráva o úmrtí prodlužuje život, tak dnes je stále jedním z nejvýznamnějších a nejoblíbenějších komunikačních nástrojů. 

V dnešní době, profesionální e-maily spíše vypadají jako webové stránky. Jsou graficky precizně navrženy a obsahují dobře čitelný a užitečný obsah, což je více atraktivní pro například newsletterové čtenáře. Samozřejmě by měl být váš email marketing v něčem jedinečný.

 

Typy e-mailů pro marketing

Existují různé typy e-mailů, které slouží k různým účelům. Výběr toho správného pro konkrétní odběratele, na které se chcete zaměřit bývá klíčový.  Vyberte typ e-mailovu nejvhodnějšího k vašim cílům, a navrhněte ho tak, aby se vaše zpráva opravdu vynikla. Rozdělujeme tyto typy mailingu:

 

Oznámení

To je nejčastější forma e-mailu, kterou uvidíte ve vaší e-mailové schránce. Stejně jako funguje na sociálních sítí oznámení, v e-mailingu jde o stejnou věc. Máte nějaký nový produkt, nebo akci? – rozešlete odběratelům e-mail. 

Je pravidlem, že oznamovací e-maily jsou většinou kratším a jasným sdělením. Cílem je nalákat klienta udělat něco konkrétního (Call-to-Action).

 

Newsletter

Dalším pravidelným e-mailem ve vašich schránkách, je newsletter. Tento typ e-mailů obvykle obsahuje informační obsah, jako jsou nové produkty, nové prezentace výrobků, nové články, odkazy vedoucí k obsahu webových stránek (vstupních stránek), a CTA (Call-to-Action).

E-mailové newslettery často korespondují s obsahem a designem webových stránek konkrétní firmy.

 

Transakční e-maily

Jsou podobné těm oznamovacím mailům, ale obsahují další Call akci prostor pro potvrzení objednávky, nebo další věci. Tento druh mailů, dostanete pokud zakoupíte něco on-line, nebo vám přijde informace, že k obchodu z nějakého důvodu třeba nedošlo. Jde většinou o zcela automatické rozesílání těchto emailů.

 

Marketingové e-maily

Obchodní nabídka pro konkrétního odběratele obsahující odvážnou výzvu k akci, nebo nákupu. Jde o speciální nabídky, slevy nebo sezónní nabídky. Obvykle jsou tyto maily také krátké a bez zbytečného protahování jdou rovnou k věci.

 

Email Marketing: Klíčové vlastnosti a tipy

Stejně jako  webový obsah dnes, i HTML e-mail by měly být citlivý ke svým odběratelům. Design je potřeba přizpůsobit ke stále rostoucímu počtu lidí, kteří čtou své e-maily z mobilních zařízení.

 

Několik tipů na pěkný, přitažlivý e-mail:

  • Na e-mail marketing si raději vyberte zkušené odborníky.
  • Při navrhování emailu platí, že šířka 600 (max 800 pixelů) je dostatečná k zobrazení obsahu jak na stolním, tak i mobilním zařízení. 
  • Dobrá komprese obrázků zmenší datový tok při celkové rozesílce.
  • Použijte dostatečnou velikost písma, zkontrolujte čitelnost na menších obrazovkách.
  • Výzva k akci (tlačítka a odkazy) by měly být dobře viditelné a přizpůsobitelné na menších obrazovkách.

 

Závěr

E-mail marketing rozhodně nevymírá. Naopak, jde dnes o vysoce efektivní marketingový nástroj, který vám může poskytnout spoustu nových zákazníků, pokud se použije správně. Mnoho podniků používá e-mail marketing ke svému růstu. Nyní je řada na vás!

 

– e-newsletter.cz –

zdroj: noupe.com (19814)

Write a Comment

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *