Jak dělat úspěšný newsletter?

uspech1Co je vlastně úspěšný newsletter? A jak dělat úspěšné newslettery. Co je potřeba k celkovému úspěchu newsletterové kampaně? V dnešním článku si tyto některé zásadní informace probereme…

 
 
 
 
 

Klíčem úspěchu newsletteru je správná databáze odběratelů

Když se mě zeptáte v čem vidím klíč k úspěchu newsletteru, jednoznačně odpovím ve správné databázi čtenářů. Tak jako časopis čtou lidé, kteří mají zájem si časopis přečíst, a předplatné (v našem případě odběr newsletteru) si objedná pouze ten, kdo chce číst trvale obsah danného magazínu, je odpověď celkem snadná. Je hezké pyšnit se databází s 10 000 odběrateli, ale po prvním odeslání newsletteru se jich 3 500 odhlásí rovnou a z toho 2 000 lidí newsletter vůbec neobrží, jelikož někde při dotazu na emailovou adresu, záměrně uvedli špatný mail z obavy o otravné, nevyžádané zaplácnutí svojí schránky.

Nejběžnější, a bohužel velmi špatné, získání databáze pro newsletter je v některých marketingových výzkumech, akcích soutěžích atd. Většinou jde o málé odsouhlasení věty v některém dotazníku, či zakoupení v obchodě nějakého výrobku. Nemělo by se tak stávat, ale stává se to, a není tedy divu masivního odlivu čtenářů po prvním odeslání.

 

Jaký je tedy ten správný postup k získání databáze?

Ano. Bylo by špatné uvést jak se to dělat nemá a nenapsat jak se to dělat má. Správná databáze by měla být složená pouze z odběratelů, kteří o odběr newsetteru opravdu zažádají, ať už přihlášením třeba na vašich firemních stránkách, nebo při nějakých reklamních POS akcích. Pravda je, že tyto databáze pak mají daleko menší rozsah svých čtenářů, ale mnohem lepší procentuální úspěšnost a mnohem lepší statistická čísla open rate a click rate. Jakou databázi se rozhodnete mít vy, záleží jen na vás.

 

Co dalšího je ještě k newsletterům potřeba?

Klíčový pro newslettery je zajímavý obsah. Obávám se, že pokud budete chtít newsletterem posílat výsledky vaší výroční zprávy, nebude to asi to pravé. V newsletterech musí být něco, co stojí za kliknutí, co stojí za přečtení. Ať je to akční nabídka produktů na elektroniku, nebo zajímavý odkaz na film „making of“ třeba na youtube. Obsah musí zaujmout.

Dobrým základem pro úspěch newsletteru je známá firemní značka. Je až s podivem, jak dobře funguje například newsletter značky Tchibo. Myslím, že zde bude databáze odběratelů na neuvěřitelných číslech (myslím těch dobrovolně přihlášených).

Kromě dobrého obsahu potřebujete u newsletteru poutavou grafiku a přehledný design. Rozhodně na naprogramování newsletteru nemá cenu šetřit a vyplatí se vybrat zkušeného programátora, který zaručí kromě responzivního obsahu newsletteru i zobrazení ve všech prohlížečích na různých počítačích i mobilních zařízeních. Není nic horšího, než si zkoušet dělat newsletter ve firmě se zaměstnancem, který se programování učí z youtube. To je bohužel zaručeně cesta k masivnímu odhlášení vašich čtenářů.

A posledním klíčovým faktorem je správná služba na rozesílku. Dnes existuje několik online služeb jako jsou například Mailchimp, nebo český Ecomail. Obě tyto firmy, kde jsme posílali newslettery (u ecomailu stále posíláme) jsou perfektním nástrojem od postavení layoutu, až po rozesílku newsletteru včetně podrobných statistik. Zajímavý článek o Ecomailu, je například zde , nebo o Mailchimpu zde.

Přejeme vám, abyste do světa newsletterů vykročili tím správným směrem.

 

– team e-newsletter.cz –

  (5555)

1 Comment

  • Jak otestovat newsletter na možnost spadnout do nevyžádané pošty (SPAM) | e-newsletter.cz

    […] důležitosti správné databáze jsme psali v minulém článku zde. Další neméně důležitou věcí je, aby náš newsletter, který vytvoříme, neskončil ve […]

  • Write a Comment

    Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *